dcsimg Rambøll vant byggeleder-oppdrag på Svalbard - Rambøll

22. juni 2017

Rambøll vant byggeleder-oppdrag på Svalbard

Rambøll vant nylig et byggeleder-oppdrag for Longyerbyen Lokalstyre. Divisjonsleder for Prosjektledelse, Siw-Hege Gundersen, trodde først det var en spennende mulighet for de unge og eventyrlystne i selskapet.

- Vi er et globalt selskap og det er derfor mange søker seg til oss. Nå som vi fikk denne litt eksotiske muligheten, ble jeg litt overrasket over at det var to menn i sin beste alder som viste størst entusiasme, og sørget for at vi vant oppdraget, forteller hun.

Det var nettopp erfaringen og den varierte tilbudte kompetansen til Tom Harald Grepperud (t.h) og Reidar Tolsrød som gjorde at Rambøll vant. De tilhører til daglig henholdsvis Drammen- og Tønsbergkontoret. Det tette samarbeidet mellom kontorene og prosjektledergruppen, blir ytterligere styrket nå som de to skal på «sommerjobb» sammen.

- Jeg har aldri vært på Svalbard før. Som skientusiast og friluftsmenneske så bare måtte jeg melde meg, nå som familiesituasjonen min tillater det. I tillegg til opplevelsene det vil være å bo på et nytt sted, så er de faglige oppgavene varierte og utfordrerne. Jeg har for eksempel ingen erfaring fra å arbeide i permafrost. Det er klart det gir en ekstra iver og arbeidsglede når man får slike muligheter, forteller Tolsrød entusiastisk.

I løpet av sommer og høsten 2017 skal Longyearbyen Lokalstyre gjennomføre en rekke entrepriser i og utenfor sentrum av Longyearbyen. Anskaffelsen omhandler byggeledelse og byggherres representant for disse prosjektene.

Oppdraget er fra 10.juni til ca. 30. september.

Siw-Hege Adriansen Gundersen
Divisjonsleder